بهاره خسروی-خبرنگار:«حسین افشار» از همسایه‌های ما در محله قلمستان است که این روزها بانی آشتی اهالی با طبیعت شده است و برای ایجاد علاقه به کاشت گل و گیاه میان دوستان و آشنایان به آنها گلدان هدیه می‌دهد.

باغبان

این همسایه خوش‌ذوق ما، علاقه‌مندی به گل و گیاه را ارثیه ماندگار و زیبای پدری می‌داند و در این‌باره توضیح می‌دهد: «پدرم کشاورز بود و به واسطه حرفه‌اش با گل و گیاه بیگانه نبودم. اما شغل کارمندی و دغدغه‌های زندگی آپارتمانی اجازه پرورش گل و گیاه را تا دوران بازنشستگی به من نمی‌داد. به‌ویژه اینکه همسرم به دلایل خاصی تمایلی به نگهداری حتی یک گلدان هم در خانه نداشت. » 

دوران بازنشستگی و فراغت از مشغله ‌کاری، فرصت خوبی شد تا حسین آقا سراغی از علاقه گمشده‌اش یعنی پرورش گل و گیاه بگیرد. گذراندن دوره‌های آموزش مرکز گل و گیاه پارک رازی و در اختیار قرار دادن زمین کوچکی به او برای کشت سبزی در این بوستان خواسته هم‌محلی طبیعت‌دوست ما را برآورده کرد. او در این‌باره می‌گوید: «برای تحقیق درباره کتاب «کاشت سبزیجات» راهی مرکز آموزش گل و گیاه بوستان رازی شدم اما تا همین امروز پای ثابت بیشتر برنامه‌های آموزشی این مرکز هستم. جالب است بدانید علاقه‌ام به پرورش گل و گیاه سبب علاقه‌مندی همه اعضای خانواده شده است به نحوی که علاوه بر گوشه حیاط در داخل آپارتمان نیز گل و گیاه نگهداری می‌کنیم که این اتفاق خوبی است. برای کاشت گل و گیاه به بسیاری از اهالی و همسایه و فامیل مشاوره می‌دهم و از اینکه می‌توانم برای آشتی مردم با طبیعت قدمی هرچند کوچک بردارم، لذت می‌برم. »

کد خبر 439962

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha